Preskočiť na hlavný obsah

Rozhovor pre Podduklianske novinky :)





1.Prečo ste sa rozhodli cestovať krížom krážom po svete? Ktoré krajiny ste za posledné obdobie navštívili?
- Cestovanie bolo posledné roky mojim veľkým snom. To bol jeden z dôvodov. Ďalšie sa ukázali časom, ako napríklad túžba po zlepšení sa v cudzom jazyku, čo vás škola až takto precízne nenaučí ani po dlhé roky. Taktiež ma veľmi lákalo naučiť sa hýbať vo svete, objavovať nové miesta, prekonávať prekážky, lebo nie vždy to je jednoduché. Nazvala by som to takou školou života.
Za posledné obdobie som navštívila Grécko, konkrétne Chalkidiki, Thessaloniki, Atény a krásne Grécke ostrovy ako Zakynthos a Lefkada, o ktorých som už napísala prvé dva články. Odtiaľ to pokračovalo do Belgického Brusselu. Chvíľu som sa zdržala v Londýne, kde sme 4 mesiace aj žili. Odtiaľ sme navštívili Španielsko – Barcelonu. 4-mesačný pobyt v Londýne bol prevažne aj pracovný, takže zarobili sme na Ameriku a ďalšie mesiace sme trávili tam. V Amerike sme precestovali takmer každý kútik. Ďalej sme navštívili Malajziu a Indonéziu, Bali a okolité ostrovy. A naše viac než ročné cestovanie sme zavŕšili výletnou loďou na Bahamách a ich 3 rôznych ostrovoch.




2.Ako si plánujete návštevu tej ktorej krajiny? Určite si to vyžaduje prípravu... S kým spoznávate krajiny?
- Cestujem s priateľom, ale plánujem väčšinou ja (smiech). Je to z časti moja záľuba. Rada si pozerám a čítam o rôznych krajinách a hľadám ich zákutia. Popri tom často sledujem letenky do rôznych krajín, robím si prehľad a čakám, kým sa objaví dobrá cena. Po kúpe letenky, si rezervujeme ubytovanie a tiež auto, aby sme toho prešli čo najviac. Potom už len plánujem trasu v danej destinácii, poprípade výletné lode. Na zaujímavé rady a tipy na pekné tajné miesta sa sem tam opýtame aj domácich. Väčšinou sú to rady „nad zlato“.
3. Zaujalo nás, že váš facebookový profil je plný článkov z krajín, ktoré ste navštívili. Aké máte ohlasy na vaše články, ktoré by sme mohli nazvať aj cestopismi?
- Veľa ich ešte nie je. S písaním ešte len začínam a postupne získavam čitateľov. Zatiaľ som milo prekvapená, koľko ľudí si to číta a pozitívne hodnotí. To ma motivuje písať ďalší a ďalší článok, nakoľko je o čom. Nie každému sa chce hľadať, sledovať, zisťovať o zaujímavých miestach a potom sa vybrať na vlastnú päsť. Väčšina ľudí si objedná zájazd z cestovnej kancelárie a ide do hotového. Preto keď už ja niečo objavím, vyskúšam, zistím, rada sa so skúsenosťami podelím.
4. Ktorá krajina vás očarila?
Každá krajina, ktorú som navštívila mala svoje čaro. Nadšená som bola zo Zakynthosu, o ktorom som napísala úplne prvý článok. V Amerike som sa „zaľúbila“ do  San Francisca a vlastne do celej Kalifornie. V Indonézii boli nádherné Gili ostrovy pri Bali a úplne najviac ma očarili asi Bahamy. Tie boli vysoko nad očakávania.




 5. Dá sa vidieť exotiku aj v Európe? V jednom z vašich článkov nás zaujalo Grécko... Predstavte aj našim čitateľom najkrajšie miesta v Grécku...
- Áno, už spomínaný Zakythos má miesta úplne nezvyčajné a iné, ako sme zvyknutí na dovolenke v Chorvátsku, či Bulharsku. Na známej Navagio pláži je tak azúrová voda a biely piesok s kamienkami, že sa to vyrovná rôznym exotickým destináciám. Nie je to síce pláž pred hotelom, kde ste z izby za pol minúty, ale presne preto je to tak jedinečné. Žiadna hlava na hlave, je tam krásne a čisto, žiadni otravní prechádzajúci sa obchodníci, ktorí Vám nútia kúpiť si od nich niečo. Detaily a fotky z tohto nádherného ostrova si môžete pozrieť na : victoriastraveling.blogspot.sk
 



6. Indonézia a Malajzia, taj tejto krajiny ste navštívili a máte z nich určite zážitky. Čo vás v týchto krajinách najviac zaujalo?
- Zážitkov bolo samozrejme dosť. Najviac som sa tešila opičkám, ktoré tam voľne pobehovali a boli roztomilé. Neskutočným  zážitkom bolo stretnúť v mori obrovskú korytnačku takmer meter dlhú. Na Bali je všetko lacné a domáci žijú v značnej chudobe, ale šťastní. Naše euro sa rovná v ich mene 15 000 Rupiám, takže konečne som si z bankomatu vyťahovala viac než milión (smiech).
  




7. Na svojom cestovateľskom konte máte aj Ameriku. Kde všade ste boli za veľkou mlákou a čo vám utkvelo v pamäti?
- V Amerike sme pár mesiacov aj žili, priamo v Chicagu. Ako som už spomínala vyššie, precestovali sme takmer všetko, ako východné pobrežie, tak aj západné a prechádzali sme aj vnútrozemím Severnej Ameriky. Žili sme v Chicagu a odtiaľ sme si robili výlety. Prvý bol do Kalifornie, konkrétne Los Angeles, tam sme sa zdržali pár dní, kým sme spoznali LA, Hollywood, Beverly Hills, Malibu, Santa Moniku a podobne. Potom sme autom pokračovali cez národný park Death Valley až do Las Vegas. Druhý výlet bol na Floridu. Tam sme prileteli do Orlanda a zase autom popri pobreží sme sa pomaly presúvali až do Miami. Presun nám trval asi 3 dni, keďže sme sa zastavili na každom zaujímavom mieste po ceste. Ďalej nasledoval New York, v ktorom som sa cítila ako vo filme. Z neho sme cestovali autom do Chicaga cez Pensylvániu, Ohio a Indiánu. V Chicagu sme boli na jeden z finálových zápasov Blackhawks, čo bol veľký zážitok. Na rade bola opäť Kalifornia, ale tento krát severnejšie, moje obľúbené San Francisco. Na 5 dní sme boli zase na floride, ale na západnej časti – Tampa a Clearwater. Odtiaľ sme sa presunuli na východ do Port Canaveral, odkiaľ nám odchádzala výletná loď na Bahamy. Na lodi sme boli 6 dní na 3 ostrovoch. Bolo to ako v rozprávke. Doteraz nemôžem uveriť toľkej nádhere. Z Floridy sme autom pokračovali po pobreží na sever cez Georgiu, Južnú a Severnú Karolínu, Virdžíniu až do Washingtonu.
 



8. Cestovanie je určite finančne nákladné. Ako to zvládate vy?
Cestovali sme rok a v 3 krajinách sme spojili cestovanie aj so sezónnou prácou. Tá nám pomohla zarobiť si na ďalšie cestovanie a presun do inej krajiny. A keďže som študentka, na začiatku môjho cestovateľského sna mi veľmi pomohli rodičia.
9. Ktoré krajiny ešte chcete navštíviť?
Na zozname mám toho ešte dosť, no mojim najväčším snom je Austrália a Nový Zéland, takže verím, že raz napíšem článok a natočím krásne video aj odtiaľ. Najbližšie ale rozmýšľame nad jedným zo Španielských ostrovov a taktiež nejakú európsku metropolu, ktorú sme ešte nevideli.
10. Podporuje vás vo vašich cestovateľských plánoch vaša rodina?
- Určite áno. Zo začiatku som síce nemala pocit, že je z toho každý nadšený, keďže som si to vymyslela rýchlo a spontánne a nie každý mi možno veril, že sa mi to podarí podľa mojej dokonalej predstavy. No teraz som si istá, že sa moja rodina teší spolu  so mnou, drží mi prsty a sú na mňa hrdí. Hlavne moji rodičia ma vo všetkom podporujú a pomáhajú mi, za čo im zo srdca Ďakujem! J
11. Čo by ste odkázali mladým ľuďom, ako by ste ich podporili, aby sa nebáli cestovať aj na vlastnú päsť...?
-Je treba byť pripravený na všetko. Ako na dobré skúsenosti, tak aj na zlé. Poznám ľudí, ktorí po prvej zlej skúsenosti zanevrú a boja sa už niekam ísť zas. Ja sa naopak po každej takejto nepríjemnej skúsenosti cítim silnejšia a samostatnejšia. Poviem si, že takto to malo byť, ešte že sa niečo horšie nestalo a nabudúce už viem, na čo si dať pozor.  Začiatky boli ťažké, ale teraz si už dovolím povedať, že sa nebojím ísť hocikam vo svete a viem, že sa nestratím.
Ak to niekoho láka a je to jeho sen, ako to bol môj, treba si za tým ísť, nebáť sa, odhodlať sa a nenechať sa odradiť ničím. S troškou Angličtiny a rukami nohami sa dohovoríte všade. Držím Vám prsty.
Ak by niekto chcel s niečim poradiť nech ma kľudne kontaktuje na mojej facebookovej stránke Victoria’s Traveling. Články nájdete na victoriastraveling.blogspot.sk. A moje cestovateľské videá si môžete pozrieť na youtube victorias_traveling, alebo všetko nájdete na FB stránke.
Linky na videá:

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

7 vecí, na ktoré si na Bali dať pozor :)

7 Vecí, na ktoré si treba dať na Bali pozor ·       Nepožičiavať auto, ale skúter Vo väčšine krajinách si požičiavame auto, na Bali sa to ale vôbec neoplatí a to nie kvôli cene, ale hlavne kvôli bezpečnosti. Taká premávka, ako v Indonézii je pre nás Európanov úplný šok! Skútrov je na ceste ako mravcov a jazdia aj 5ti vedľa seba a 6ty obieha. Ako keby neexistovali žiadne pravidlá. Vo väčšine situáciách sa auto pomedzi tucty skútrov ani nezmestí. Ak náhodou áno, musí si dávať obrovský pozor. To ešte oveľa viac ak auto šoféruje cudzinec. Ak nastane situácia, že nie domáci šofér auta čo i len ,,pohladká" domáceho na skútri, môže byť z toho veľký problém a jediné pravidlo je, že domáci na skútri VŽDY vyhrá a pokuta vás neminie, ak len toľko. Nanajvýš šikovný skúter sa dá požičať za 5€ na celý deň a plnú nádrž natankujete za 1,50€. Takže sveta žiť! J       ·       Ešte na Slovensku si vybaviť medzinárodný vodičák               Ak si plánujete teda skúter požičať, e

Raj v jari na skok

Ak sa povie Malorka , čo Vám napadne ako prvé?  Možno tí, čo ste ju navštívili v hlavnej sezóne, ste z nej mali zmiešané pocity, hlavne kvôli davu ľudí. Ale keby ste ju zažili v období Apríl - Máj, verím tomu, že by ste z nej boli rovnako nadšení ako ja. Čisté azúrové more, biely piesok, dlhé drevené móla, jemný vánok, slniečko a minimum ľudí. Presne toto je Malorka v jari.   Tieto drevené schody sme objavili náhodou a boli tak nádherné s celým tým prostredím, že ma nútili zamýšľať sa nad tým, či som naozaj len niekde v Európe a nie v rozprávke :D Výhody a nevýhody Malorky v jari Možno málo komu napadne myšlienka ísť na Španielsky ostrov v jari, veď to predsa nie je Karibik. Súhlasiť musím s tým, že na kúpanie je v tom čase ešte chladno, ale kým svieti slnko, všetko ostatné sa podobá letu. To keď sa ale vykompenzuje lacnejšou letenku, ako v hlavnej sezóne, lacnejším ubytovaním, prázdnymi plážami a to nie len tie ,,zašité", ale aj tie komerčné, vyj